BUCKLER

REBRAND

"Zwangere vrouwen laten genieten van drinken"

buckler_3
buckler_4
buckler_5
buckler_2
buckler_1

Background

Buckler is één van de eerste alcohol vrije biertjes. Dit biertje heeft imagoschade opgelopen door wat Youp van t’Hek heeft gezegd in zijn einde jaars conferentie in 1989. Dit zorgde ervoor dat het biertje niet meer gedronken werd in Nederland.

Op dit moment zijn 0.0 biertjes heel hip. Dit betekent enerzijds dat dit biertje nu kans heeft om weer terug te komen. Anderzijds heeft hij nu veel concurrentie en heeft hij iets speciaals nodig om boven de menigte uit te komen.

Brief

Kies een zgn. ‘dood’ product/merk en blaas dat nieuw leven in
door het een ander imago te geven. Of door het een nieuwe betekenis/functie te geven.

Brief

Kies een zgn. ‘dood’ product/merk en blaas dat nieuw leven in door het een ander imago te geven. Of door het een nieuwe betekenis/functie te geven.

Concept

0.0. Speciaal bier. Drie nieuwe biertjes speciaal voor zwangere vrouwen. Het beste van een normaal biertje is de alcohol bij het nieuwe Buckler bier wordt dit vervangen door de verschillende smaken die zwangere vrouwen craven.

Insight

  • Zwangere vrouwen drinken 0.0 bier.

  • Zwangere vrouwen hebben cravings.

Goals

  • Buckler bier een nieuwe doelgroep geven.

  • Een nieuw product in een bekende markt zetten.


Practical

  • Datum: December 2017
  • Tijd project: 4 weken

Ⓒ 2020 Amber van der Ham