BURST

FIREWORK CAMPAIGN

"De doelgroep daar pakken waar ze het niet verwachten"

burst_2
burst_1

Background

Elk jaar worden er in Nederland campagnes gemaakt tegen het onveilig gebruik van vuurwerk door o.a. SIRE en Veilig Nederland.

Brief

Creëer een bewustwordingscampagne voor jongeren tegen het onveilig gebruik van vuurwerk.Hiervoor mag een eigen onderwerp gekozen worden. Wij hebben gekozen voor het onderwerp: Afstand.

Concept

Wij hebben de app Burst bedacht, hierbij krijgen jongeren precies wat ze willen weten, wat is de nieuwe collectie vuurwerk en hoe ziet hij eruit. In de app kan je het vuurwerk net als in het echt beleven.

Als je één van de soort vuurwerken uitkiest word je uitgelegd wat je precies moet doen om het vuurwerk te zien te krijgen. Wanneer je je telefoon op de juiste afstand van je gezicht houd, krijg je de beleving waarop je zat te wachten. Wanneer je je telefoon op de verkeerde afstand houd, krijg je te zien wat er met je kan gebeuren als je niet genoeg afstand neemt van het vuurwerk.

Insight

  • De doelgroep is nieuwsgierig naar de nieuwe collectie vuurwerk.
  • Doelgroep denkt snel dat zal mij toch niet gebeuren.

Goals

  • Doelgroep shockeren met de gevolgen.
  • Een slimme manier bedenken om de doelgroep
    te pakken daar waar ze het niet verwachten.


Practical

  • In samenwerking met: Ankie van den Bogaert
  • Datum: November 2017
  • Tijd project: 3 weken

Ⓒ 2020 Amber van der Ham