CityMusic

Tourism Campaign

"It's the best place in the world to the people"
-Stall seller in the Liberties

DOELGROEP ONDERZOEK

Het project begon met een doelgroep onderzoek in de wijk The Liberties die in de omgeving van het college ligt. Hier hebben we in tweetallen gepraat met toeristen. Daar kwam uit naar voren dat mensen graag de ‘hidden treasures’ willen vinden in een stad, dat ze niet graag een hele planning maken en graag ronddwalen door een stad te voet.

citymusic_2
citymusic_3
citymusic_1

INSIGHT 1

Het was eerst lastig om te bedenken wat ik aan een toerist zou willen meegeven om een hun ervaring in Dublin te verrijken. Maar toen moest ik terugdenken aan het moment dat ik in Temple Bar naar livemuziek luisterde. De Ierse muziek is te gek. Om het nog beter te maken, in hun muziek zingen ze ook over hun trots; Dublin.

INSIGHT 2

Door onderzoek met de doelgroep en mijn eigen ervaring als toerist in Dublin, ben ik erachter gekomen dat mensen graag wandelen door de stad. Dublin is heel loopbaar. Ik zeg altijd, in Dublin is alles met 20 minuten te bereiken.

Background

We zitten midden in verandering, waar het oude Dublin de moderne mondiale wereld ontmoet, waar oud en nieuw, lokaal en internationaal samenkomen en waar schatten in overvloed aanwezig zijn. De mensen, bedrijven, organisaties, de straten en gebouwen in Dublin hebben zoveel te bieden, maar worden vaak overgeslagen door zowel de bezoeker als de lokale bevolking.

Brief

Creëer een betoverende, digitaal ingeschakelde gebruikerservaring (app), die het bezoek van toeristen verrijkt met de tot nu toe verborgen schatten van Dublin.

Concept

Een locatiegebaseerde realtime audiogids die de muziek weergeeft van de plaatsen waar je langs komt.

Insight

  • Ze willen hidden treasures vinden.
  • Houden van wandelen door de stad.
  • Houden niet van planning.

Goals

  • Een verruimende ervaring van Dublin geven.
  • Een werkend prototype maken.


Practical

  • Datum: December 2019
  • Tijd project: 4 weken

Ⓒ 2020 Amber van der Ham