GUERRILLA

"Een handje helpen met de voornemens"

Background

Ieder jaar het einde van het jaar maken we voornemens.
Een voornemen is iets wat je met jezelf spreekt te gaan doen. Voornemens worden vaak gemaakt maar heel vaak zakken
we al in na de eerste week van het volgende jaar.

Background

Ieder jaar het einde van het jaar maken we voornemens. Een voornemen is iets wat je met jezelf spreekt te gaan doen. Voornemens worden vaak gemaakt maar heel vaak zakken we al in na de eerste week van het volgende jaar.

Brief

Veranderd het gedrag van je doelgroep door een actie te ondernemen.

Concept

Zorgen dat mensen het voornemen ‘sporten/bewegen’ echt doorzetten. Dit door de roltrap bij de metro Beurs bezet te houden (de roltrap kan daar omhoog en omlaag gaan)waardoor iedereen die omhoog wou omhoog moest lopen i.p.v. lui de roltrap te nemen.
Dit met het motto ‘Fit 2017 in!’.

Insight

  • Mensen volgen hun voornemens niet na.

  • Veel mensen nemen de roltrap naar boven.

Goals

  • Mensen de trap oplaten lopen.

  • Zelf fitter worden.


Practical

  • In samenwerking met: Lisa Bonninga
  • Datum: Januari 2017
  • Tijd project: 1 week

Ⓒ 2020 Amber van der Ham