Tijdens ons onderzoek kwamen we tot de conclusie dat klassiek een verouderd imago heeft.
INSIGHT 1
Klassiek muziek vertelt.
COMPILATIES
INSIGHT 2
De doelgroep vertelt hun eigen 'stories'.
Daarom hebben wij gekozen om de app Tiktok als nieuwe sponsor voor de zomer van het Concertgebouw te gebruiken. Tiktok is een app waarin jongeren in 15 seconden met begeleiding van muziek een verhaal kunnen vertellen.
15 seconden filmpjes op muziek
1 miljoen gebruikers in Nederland
760 miljoen gebruikers wereldwijd
Ranking-systeem
Ze werken met een ranking systeem waarbij de beste video’s per nummer bovenaan komen te staan.
Hoogtepunten uit bekende klassieke stukken
Zodra de wedstrijd is afgelopen gaan we met de gemaakte beelden communicatie ontwikkelen voor het concert dit doen we via Instagram.
Tijdens het concert wordt een compilatie gespeeld met beeld van alle winnende filmpjes.
Het concert wordt na afloop op Youtube gezet zodat de compilatie kan voortleven.
Background
Tijdens de zomer van het Concertgebouw is er elk jaar een bijzonder programma in elkaar gezet die elke doelgroep zou moeten aanspreken.
Brief
Voor de zomer van het Concertgebouw moesten we op zoek een nieuwe sponsor omdat Robeco er naar jaren mee stopten. Aan ons om ook te proberen met de sponsor een jonger publiek naar de concerten te lokken.
Concept
We laten de doelgroep verhalen vertellen met klassieke
muziek op TikTok.
Concept
We laten de doelgroep verhalen vertellen met klassieke muziek op TikTok.
Insights
Goals
Practical