SPOTIFY SMELL SPEAKER

PRODUCT

"Of the five senses smell is the one
  with the best memory" -Rebecca Mcclanahan

spotify_3
spotify_1
spotify_4
spotify_2
spotify_6
spotify_5

Background

Tegenwoordig is het lastig om onze gevoelens te uiten, het maakt niet uit of dit pure vreugde is of intens verdriet.

Brief

Analyseer een menselijke interactie met een technologie en bedenk hoe een zintuigelijke ervaring hier een toegevoegde waarde in kan zijn. Verzamel geuren aan de hand van je analyse. Geef je geuren een naam die geïnspireerd is op de techniek die je hebt geanalyseerd. Bedenk een technologische interactie met een zintuiglijke ervaring en maak hiervan een prototype.

Concept

Een manier om geluid en geur samen te voegen voor een beter uiting van je gevoelens. Een Spotify speaker die geluid en geur verspreid. Deze werkt bij verschillende stemming afspeellijsten op Spotify.

Insight

  • People don’t just listen to Spotify, they live it. Spotify heeft een enorm breed publiek en kan dus veel mensen bereiken.
  • Muziek is voor veel mensen een uitlaatklep.
  • Geur werkt om een gevoel beter te beleven.

Goals

  • Ervoor zorgen dat je even een momentje voor jezelf kan hebben door de beleving van geluid en geur te koppelen.
  • Een werkend prototype maken.


Practical

  • In samenwerking met: Anouk Looijkens
  • Datum: Mei 2018
  • Tijd project: 3 weken

Ⓒ 2020 Amber van der Ham