15 SEC

THEATRE

PRODUCT

"Klassieke muziek vertelt"

klassiek_onderzoek
Klassiek_logo

Tijdens ons onderzoek kwamen we tot de conclusie dat klassiek een verouderd imago heeft.

INSIGHT 1

Klassiek muziek vertelt.

klassiek_inzicht1

COMPILATIES

INSIGHT 2

De doelgroep vertelt hun eigen 'stories'.

Daarom hebben wij gekozen om de app Tiktok als nieuwe sponsor voor de zomer van het Concertgebouw te gebruiken. Tiktok is een app waarin jongeren in 15 seconden met begeleiding van muziek een verhaal kunnen vertellen.

klassiek_doelgroep

15 seconden filmpjes op muziek

1 miljoen gebruikers in Nederland

760 miljoen gebruikers wereldwijd

klassiek_banner
klassiek_02

Ranking-systeem
Ze werken met een ranking systeem waarbij de beste video’s per nummer bovenaan komen te staan.

klassiek_03

Hoogtepunten uit bekende klassieke stukken

klassiek_04
klassiek_05

Zodra de wedstrijd is afgelopen gaan we met de gemaakte beelden communicatie ontwikkelen voor het concert dit doen we via Instagram.

klassiek_concert

Tijdens het concert wordt een compilatie gespeeld met beeld van alle winnende filmpjes.
Het concert wordt na afloop op Youtube gezet zodat de compilatie kan voortleven.

Background

Tijdens de zomer van het Concertgebouw is er elk jaar een bijzonder programma in elkaar gezet die elke doelgroep zou moeten aanspreken.

Brief

Voor de zomer van het Concertgebouw moesten we op zoek een nieuwe sponsor omdat Robeco er naar jaren mee stopten. Aan ons om ook te proberen met de sponsor een jonger publiek naar de concerten te lokken.

Concept

We laten de doelgroep verhalen vertellen met klassieke
muziek op TikTok.

Concept

We laten de doelgroep verhalen vertellen met klassieke muziek op TikTok.

Insights

  • Klassieke muziek vertelt.
  • De doelgroep vertelt graag verhalen.

Goals

  • Een jonge doelgroep aanspreken en interesseren in klassieke muziek.


Practical

  • In samenwerking met: Floris Troost
  • Datum: November 2018
  • Tijd project: 2 weken

Ⓒ 2021 Amber van der Ham